Sacraments / Sacramentos

If you would like more information on any of the sacraments at St. Nicholas of Tolentine, either call the rectory at (718) 969-3226 or e-mail us and you will be contacted by a member of the parish staff. Thank you for your interest.

Baptisms
Parents must first make an appointment with a priest or deacon and present the original birth certificate.

English baptisms are usually on the second Saturday and fourth Sunday of each month at 2:00 p.m., and at Sunday Mass by arrangement. Instruction class is the first Tuesday of the month at 7:30 p.m.

Reconciliation (Confessions)
Monday-Saturday: 11:45 a.m.-12:00 p.m., chapel
Saturday: 4:00 p.m.-4:45 p.m., church
Other times by appointment

Marriage
According to Diocesan regulations, arrangements must be made at least six months in advance at the rectory.

Care of the Sick
Communion is regularly brought to the sick by the priests and ministers of Communion. Please let us know if someone is confined at home because of illness or age.

Sacramentos

Bautismos
En Español, para las fechas favor de llamar a la rectoria. Los padres y padrinos deben de asistir a una clase de preparación el Viernes anterior a las 7:00 PM.

En Inglés el segundo Sabado y cuarto Domingo de cada més a las 2:00 p.m. Los padres y padrinos deben de asistir a la clase de preparación el primer Martes a las 7:30 PM.

Los padres deben de hacer una cita con uno de los Sacerdotes y presentar el certificado de nacimiento del niño. Los padrinos deben ser católicos practicantes.

Matrimonio
De acuerdo a las regulaciones Diocesanas, la pareja necesita una preparación con seis meses de anticipación. Por favor llamen a la rectoria para fijar una cita con uno de los Sacerdotes

La Sagrada Comunion
Los Sacerdotes o Ministros de la Comunión Sagrada llevan la Comunión a las personas que se encuentran enfermas en su hogar. Por favor avísenos si sabe de alguien en necesidad de éste servicio. En caso de emergencia puede llamar a la rectoria a cualquier hora.

Reconciliacion (La Confesion)
Lunes a Sabado de 11:45 a 12:00 del mediodía en la Capilla.
Sabados de 4:00 a 4:45 PM en la Iglesia.
O por cita previa.